Övning ger färdighet


I ett tidigare inlägg så delade jag med mig av ett mönster på enkla sockar till bebisar: Strumpor

Fram till nu i veckan så har det varit de enda par sockar som jag fått till att sticka. Jag har försökt ett flertal gånger med andra mönster men fastnar alltid på hälen. Som nybörjare har jag inte ens nästan vetat hur jag ska göra oavsett om jag börjat nerifrån tårna eller startat med resåren uppe på vaden.

Men nu som lilltrollet har börjat gå så kan hon inte ha de andra sockarna längre, de glider bara av just för att de saknar häl...
Så jag tänkte, varför inte prova på nytt? Det kan ju inte bli svårare än sist.
Ge sig på Telemarkskofta och mariuströja men inte våga sig på sockar! Det går ju inte =)

Fram med stickboken, började på första bästa mönster för babysockar och nu gick det!
De blev visserligen lite stora men hon växer ju i dom! 

Nu ska det stickas fler sockar, det var jättesnabbt och enkelt nu som jag äntligen förstod mönstret!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar