Suck..

Blev färdig med första ärmen till Mariuströjan igår kväll och tänkte att det här går ju bra, färdig i rekordfart =)


Borde väl ha lärt mig att inte ropa hej förrän jag kommit över bäcken, som mamma sa när jag var liten.

Medan jag satt och lastade upp de foton jag tog igår så ser jag att jag gjort samma misstag som på den allra första koftan jag stickade till lilltrollet.

Dvs. stickat i dåligt ljus och inte sett att jag har två olika nyanser av vitt garn.. typiskt!

Hela nedre delen av bålen är off-white/beige medan resten av tröjan kommer vara kritvit.


Har verkligen ingen lust att sticka om allt så nu får det bara vara så.

Hoppas att det inte syns lika gott för andra som för mig..


2 kommentarer:

  1. Ikke gi opp Hanna, sikker på at det blir kjempefint til slutt. Hva hvis du legger genseren i bløt med litt lys gul (naturlig) farge når den er ferdig? Sånn at det kritthvite får en litt mer kremaktig farge? Bare et forslag :) Du er uansett kjempeflink, skulle ønske jeg var like flink som deg til å strikke :)

    Stooor klem! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Toril!
      Har inte tänkt på att jag kan färga den, bra tips :) Får se vad jag gör, ska sticka den helt färdig först.

      Jag är väldigt glad att jag började sticka igen, är ju väldigt kul och jag hittar massa kul tekniker och mönster hela tiden!

      Klem tillbaka

      Radera