Beställning på pulsvantar

Ber om ursäkt för att det inte har blivit uppdaterat på en stund men nu har det varit mycket på en gång här hemma!

Lilltrollet har börjat på dagis, vilket har gått över all förväntan =)
Själv har jag börjat studera på högskolan här i Bø. Ekologi och naturresurser är grundprogrammet men jag kommer att snickra ihop mitt eget studium, så att det passar mig och mina intressen bäst möjligt.

Nu första terminen läser jag två kurser på plats på högskolan och två kurser via nätet. Jag hittade massa spännande kurser och längtar till jag får välja nya till nästa termin!

Men, nog om det!
På stickningsfronten så har det naturligt nog varit ganska stilla i och med studiestart men lite har jag hunnit med.

Som jag skrev i sista inlägget så har jag stickat en del till lillan som hon ska ha på dagis. I stundens hetta tänkte jag inte på att det blir vinter hemma också och inte bara på dagis, så nu har jag startat på ett set till av allt så att vi har på bägge ställena.
Först ut är en till tjock tröja från Nøstebarn, denna gången i dubbelt garn av silke/alpaca från Drops.




Tycker färgkombinationen blir väldigt bra! =)
Som rubriken antyder så har jag även fått en beställning på pulsvantar av en kompis i Göteborg. Hon ville ha de extra långa, så jag stickade tills de nådde upp till armbågen =) Hoppas att hon blir nöjd!









Mönstret känner ni kanske igen från tidigare inlägg?
Det är en egen vri på mönstret från Stickfrossa, som jag stickat efter flera gånger. Bl.a. här.

Eftersom pulsvantarna gärna skulle vara varma så stickade jag bara flätmönster på en liten del av vanten så att resten blev tätare. 
Nu återstår bara att skicka vantarna och hålla tummarna för att de kommer fram till Sverige =)

Under tiden så ska jag sticka färdigt lillans tröja och fortsätta med annat kul, t.ex. så ska jag sticka en extra kant på mössorna jag stickade till syster och bror, plus att pappa ska få en egen. 

Alltid kul att ha och göra, bara jag kommer ihåg att studera lite också ;-)

Ha det gott till nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar