Första tentan och presenter till mig själv =)

Nu i veckan har jag haft mina två första tentor för terminen och därmed min första tenta på nästan tio år!
Har inte studerat sedan jag läste på Chalmers i 2005 så det var ganska nervöst i tisdags innan jag väl fick tentan och jag såg vad det var frågan om.

Det gick väldigt bra, fick faktiskt B, som är näst högsta betyg här i Norge. Tentan jag gjorde på fredagen har vi inte fått resultat på ännu men det känns väldigt bra!

Eftersom det gick så bra på proven så unnade jag mig själv lite presenter. Jag har länge gått och funderat på att köpa en garnvinda, och en nystmaskin men inte helt känt att jag har haft råd. Bara garnvindan ligger på runt 500-600kr så länge jag inte nöjde mig med en i aluminium (trä är mycket bättre och håller längre). 
Jag hittade en i björk på ull.no/, som jag faktiskt fick av min käre sambo =)
I tillägg köpte jag en nystmaskin från spinnvilt.no.

Nystmaskin
Garnvinda. Bild lånad från ull.no

Provkörde med garn jag köpt från Pickles, tre härvor med Abuelitagarn som ska bli en Osloanorak till lilltrollet.
Både nystmaskinen och garnvindan funkade fint =)

Abuelitagarn från Pickles. 
Nog om det, garnhärvor i all ära men jag har faktiskt fått stickat lite mitt i alla tentastress!

Fina rätstickade vantar till mig och dottern. Mönster från Nøstebarns fantastiska bok.


Närbild på tummen

Lillans vantar är stickade i dubbeltråd med Nøstebarns ull/silkegarn

Min vante, stickad i dubbeltråd med alpacka/silke från Drops

Det gröna garnet i första vanten tog slut så det blev lila i vante nr två 

Nästa projekt är en tunika/klänning i Karisma från Drops som jag hoppas ska värma lilltjejen nu i vinter.
Mer om det nästa gång!

Ha det gott så länge!
Saga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar