Det är mycket nu....

Det har inte varit så mycket aktivitet på bloggen i det sista. Det är mycket annat som drar och sliter i uppmärksamheten.
Studierna tar naturligtvis upp mycket av tiden. Just nu håller vi på med ekologi och beteende ekologi, samt generell kemi. 






Det är jätteintressant, egentligen. Jag älskar kemi, och beteende ekologi är framför allt överraskande spännande, vem kunde ana att det ligger så mycket bak fåglars beteende till exempel =)
men det är mycket på en gång, i tillägg till att vara mamma till en aktiv 2,5-åring, så har in sambo dessutom varit mycket borta i höst och då blir det mesta lite besvärligare, men det går..

Stickar så smått, men en inflammation i skuldran begränsar mängden. Men jag har i alla fall kommit halvvägs på en Bellajacka efter Lene Holme Samsøe. 

Lilltjejens nya ullbyxor är klara, och jag har också stickat en god mössa i alpaca till henne =) Mössan är efter ett mönster av Marte Helgetun som jag tyvärr inte hittar längre.. men byxorna finns i boken nedanför: 


Förutom skola och stickning så har jag börjat baka bröd. Nu sist testade jag att baka i min Römertopf, det gick väldigt bra =) receptet hittar du här: grytbröd




Avslutar med en liten mysbild =) 




Ha det gott! 
Saga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar