Frestelser

Ja, nu har jag som många andra stickningstokiga i Norge fallit för frestelsen och börjat sticka en sk. 

Skillnaden är väl att jag inte stickar till mig själv utan till min dotter.
Fort går det i alla fall :) Har redan hunnit klart med både fram- och bakstycke, så nu är det dags att börja på ärmarna.




Jag gjorde om lite på beskrivningen så att tröjan, förhoppningsvis, passar till hösten. 
Den är stickad i silke-alpaca och baby merino, bägge garnen från Drops.

Tidigare i vinter så har jag experimenterat lite med olika varianter av pulsvantar. Som jag skrivit tidigare så har mamma fått ett par, inlägget hittar du här.

Här är lite bilder på andra försök där det än så länge bara blivit en vante.


Tycker bäst om den svartvita men där måste jag sticka två nya eftersom den blev lite stram på grund av mönstret.. Men jag har i alla fall lärt mig att jag ska lägga upp några extra maskor när jag stickar det mönstret med ränder på längden. Det var egentligen så pulsvantarna till mamma kom till, jag ville testa hur det blev med ränder på tvären :)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar