Vinterferie

Jag har varit på besök hos familjen i Göteborg vilket har gjort att det varit lite tyst här den senaste tiden.
Men det betyder inte att jag inte har stickat =)

Har i och för sig inte fått gjort allt som jag tänkt men lite har hunnit bli färdigt.

Disktrasa stickad i Drops bomullsgarn Safran.
Disktrasan hänger fint bredvid diskborsten =)
Min nya fina stickbok =)


Ipadfodral stickad i Dropsgarnet Muskat.

Närbild på knappen.

Mönster, hålmönster och flätor.

Mönster på Ipadetuiet hittade jag här och hålmönstret hittade jag här.

Disktrasan är bara efter eget huvud, enkel och lätt med 6 räta maskor och 6 aviga maskor i 6 varv för att sen byta så att det blir ett fint rutmönster.


Nästa projekt tror jag blir en tröja till mig själv så att jag kan inviga mina nya pinnar från KnitPro.
KnitPro chunky needle set

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar