I dessa adventstider


Precis som överallt annars så är det ju första advent även här i Bø.
Själva advent har firats lite halvdant, då sambon har varit på jobb tidigt, tidigt men jag och lilltrollet har julpyntat lite smått.

Julpyntad klivia
Eftersom vi tyvärr inte har plats för julgran så har jag varit ganska påhittig och istället julpyntat diverse krukväxter här i huset.
För första gången på ganska många år har julkänslan kommit smygande, och då måste man ju mysa och pynta lite, eller hur? =)

Närbild på klivian

Annars upptar studierna det mesta av tiden just nu. Första examen är den 6 december och sista är den 11. 
Men jullov blir det inte då heller för då är det dags att ta tag i de två webbaserade kurserna jag tar vid GU och KTH. 

Klimatkunskap och uppsatsskrivning
Till marin biologin på GU ska jag skriva en hemtenta innan den 12 december och en uppsats som ska vara klar innan 7 januari. I miljökunskapen jag tar vid KTH ska jag göra två examensuppgifter och sedan skanna och maila in dessa innan 7 januari det med, så ingen rast och ingen ro!

Biologi och marin biologi
Hoppas verkligen jag hinner klart innan julhelgen för annars så blir det nog inget jullov alls på mig..

Julhelgen ska för övrigt firas på Mysen hos mina svärföräldrar medan mellandagarna och nyårshelgen spenderas hos min familj i Göteborg.

Julmys i köksfönstret

Tycker själv att det blev väldigt fint, även utan julgran =)

Julpyntad novemberkaktus
 Gosedjuren som hänger i novemberkaktusen valde min dotter själv. Hon var inte lika enig i att de skulle hängas så högt upp men tycker nog att det blev bra i alla fall!

Är lite stressad inför tentorna som kommer, men tror väl egentligen att det ska gå bra. Kanske mest pirr i magen över att det trots allt är nästan tio år sedan jag studerade sist!
Men oavsett är det ju tur att jag är intresserad i vad jag ska läsa =)

Längtar lite till januari då jag förhoppningsvis har mer tid till stickningen. Rycker i sticknerven och jag vill gärna blir klar med en del halvklara projekt.

Glad 1:a advent!
Saga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar