Födelsedagsstickning

Jag hade min syster på besök i slutet av februari, och firade vår födelsedag =)
Jag ville sticka något som passade till mössan hon fick i julklapp och valet föll på vantar med flätor i samma garn som mössan.

Röda fina vantar i Drops nepal. Gott och varmt =)
Mönstret är en blandning efter dessa två: MirreVirre och trine mamma. Mönstret kallas Staff votter.



Blev väldigt nöjd med vantarna, mina första "riktiga" vantar, dvs mer kompliserade än bara rätstickning =)

Men men, eftersom vi (ja, vi är tvillingar) faktiskt fyllde 30år(!) så tyckte jag att det behövdes något mer än bara vantarna, vilka tog mycket mindre tid att sticka än jag trodde. Därför bestämde jag mig för att sticka myssockar i tillägg.


 Långa raggsockar efter boken "Strumpor och sockor" av Sys Fredens.
Sockarna är stickade med Drops delight, första bekantskapen med det garnet. Mycket gott garn att sticka med och eftersom det ändå är ett strumpgarn så borde det hålla bra!


Blev faktiskt så nöjd med sockarna att jag håller på med ett par till mig själv med restgarnet =)


Annars är det fullt upp på skolan. Mycket på en gång med tentor och inlämningar huller om buller samtidigt som vi ska flytta. 
Ska bli gott att komma till större lägenhet dock, så lilltrollet kan få eget rum och vi vuxna får plats att vara utan att sitta på varandra! =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar