Aestlight



Äntligen är min Aestlight klar =) första gången jag stickar spets, första sjalen och första blockningen!
Ganska nöjd måste jag erkänna!
Den är stickad i Baby alpaca silk och Alpaca från Drops, mjukt och gott att ha kring halsen i höst och vinter.
Mönstret finns på Ravelry: Aestlight  




 


I helgen har jag stickat lite till min dotter inför en ny dagishöst. Mjuka och varma vantar i silkemerinoull från Nöstebarn, och raggsockar i superwash. Blir nog bra!



Jag har också provat ett av mönstren i stickboken jag vann: Strikk for smårollinger. En enkel t-shirt som jag inte är helt nöjd med. Trots noggrant utvalt garn och provlapp så stämde inte det jag stickade med mönstret utan jag var tvungen att sticka en extra lång hals med fler minskningar för att den inte skulle halka ner från axlarna. Men lillan är nöjd och väntar spänt på att få använda sin nya tröja =) 



Har så smått börjat på en ny sjal, en Pyttipanna, fast jag ska testa att göra denna varianten: pyttipanna som trekantsjal, istället. Det blir spännande!
I tillägg ska jag sticka nya byxor i ull till lillfröken inför vintern. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar