Sommar och ledighet(?)

Har inte haft någon tid alls till övers för att blogga. Det har gått i ett sedan fältkursen i geologi i maj. Tentaplugg, mer fältkurs och till sist tentor. 
Nu äntligen börjar lugnet sänka sig, det har varit en stressfylld vår så det är skönt att kunna sänka skuldrorna och slappa lite =) 
Har fått sommarjobb på en mysig liten affär här i Bø, här säljer vi allt möjligt från gammaldags godis till norsk designade kläder och interiör. 

Men trots allt som jag har haft att göra har det blivit en del stickande. 


Sommarklänning i Line från SandnesGarn. Mönster hittade jag på Ravelry: eli-baby-dress


Nöjd liten tjej =)

Fröken fick välja knapp själv och då blev det denna!


Nedre kant i mosstickning
Jag var en av de lyckligt lottade vinnarna av denna fina stickbok =)
Mönstret till tshirten under är härifrån.


På gång med tshirt i samma garn. 

Annars har det mest gått i sånt här den sista tiden =)

Klivan blommar för första gången på ganska många år! 












Är det något jag upptäckt den här våren så är det att blommor är kul och att insekter är mindre kul. Botanik/Zoologikursen var intressant men jag tror nog inte att det är insekter jag vill jobba med ;-)
Nu ska jag försöka bli färdig med en del projekt som ligger och väntar, bland annat en aestlightsjal som fått ligga alldeles för länge. 

Ha en fin sommar allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar