Sommar och äpplen

Det har inte varit så mycket aktivitet här hemma de sista veckorna (månaderna) sedan sommarlovet startade i juni. 
Jag har varit ute på äppletur i alla fall en gång i veckan, dock. Jag håller på med ett projektarbete kring klimatförändringar och eventuell inverkan på äpplen och växtsäsong. Spännande =)

Här kommer ett bildmaraton med äpplen, har tidigare visat blommor, men nu är det frukt i fokus!









På stickfronten håller jag på med diverse förberedelser inför en ny höst och vinter. Lite sista småplock på en mariuströja, och en ny tunn ullkofta till lilltrollet står först i kö. 
Men efter det ska jag sticka en varm god tröja till mig själv också. Och kanske en sjal... Vi får se ;-)
Har dock fått färdigt min Ramona-cardigan, stickad i underbar ekologisk ull från Cascade, den kan ses på instagram @hwistedt.

På återseende =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar