Oktoberfest - I böckernas tecken


Den här hösten (och sommaren) har gått ovanligt fort. 
Kanske det har att göra med att jag faktiskt har haft att göra hela tiden. med jobb och skola samt en sambo som jobbat på annan ort de sista månaderna och bara är hemma på helgen.

Allt detta har gjort att det i stort sett har gått, och går, i ett. 
Jag håller (fortfarande) på med min uppsats för att avsluta min bachelorgrad. även om jag äntligen efter lång tids arbete faktiskt ser slutet på just det arbetet... Den ska vara inlämnad till censur i mitten av november, men jag behöver vara klar något tidigare så att min handledare hinner läsa igenom och så att jag också hinner ordna eventuella korrektioner. 

Jag har fått, vad som från början bara innebar en kvällsvakt i veckan, jobb som studentvakt på högskolebiblioteket där jag studerar. Jättekul :D 
Men en kvällsvakt blev helt plötsligt kombinerad med ett dagpass, som blev till två som blev till tre.. Så nu jobbar jag måndag- torsdag, och totalt ca 40% i tillägg till uppsatsskrivning och mammastyr.

Men det får gå! Jag måste ju ha nåt att byta av med, och nu är det dessutom en månad kvar, så är jag färdig!
Åh! Det ska verkligen bli så gott att kunna lägga det sista ett och ett halvt året bakom mig!


Men en positiv sak som jag upptäckt med att jobba på bibliotek nu för tiden är att det är så mycket lättare att hitta ny spännande och intressant litteratur! 
Detta är lite skatterna jag ska mysa med nu i oktober: 

Bilden är hämtad från :Funky Fresh Foods
Bilden är hämtad från: Handle rett
Bilden är lånad från: Egoisme

Del 1 av 9
Del 2 av 9

Del 3 av 9.
Bilderna är lånade från Amazon: Naomi Novik


























Hoppas att ni har det lika mysigt i höstmörkret! 
Kram Hanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar